Rotary Sverige

Pressinbjudan: Skånsk välgörenhetsorganisation får ytterligare 50 000 kronor av Rotary

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2016 11:51 CET

Den 18 november delar Burlöv-Karstorp Rotary Klubb och
Rotary U-fonden ut 50 000 kronor till den skånska välgörenhets-organisationen Help@Hand.
För en månad sedan skänkte Rotary i södra Sverige 119 000 kronor till den skånska välgörenhetsorganisationen Help@Hand. På fredag skänker Burlöv-Karstorp Rotary Klubb och Rotary U-fonden ytterligare 50 000 kronor till Help@Hand. Pengarna skall användas till skolmaterial till barn som drabbades av tyfonen Haiyan i Filippinerna, november 2013. Under fredagens Rotarylunch kommer Viveca Serder från Rotary
U-fonden samt presidenten i Burlöv-Karstorp Rotary Klubb, Rickard Ohlsson, att överräcka 2 checkar på tillsammans 50 000 kronor till grundaren av Help@Hand, Kristian Rankloo.

Vi börjar med en lunch mellan 12:00 och 12:30. Du är förstås välkommen att vara med under hela tillställningen.

Datum: 18 november

Tid: 12:00

Plats: Restaurang Lillgården, Lundavägen 77, 232 52 Åkarp

Anmälan: Meddela gärna om du kommer till burlov-karstorp@rotary.se

Rotary är en global humanitär organisation med mer än 1,2 miljoner medlemmar i 34.000 rotaryklubbar i över 200 länder. Rotarys medlemmar är män och kvinnor som representerar näringsliv, yrkesliv och samhälle med ett gemensamt åtagande att göra världen till en bättre plats genom humanitärt service.