Stockholm Pride

Pressinbjudan: Stockholm Pride offentliggör invigningstalare, årets låt och dogtag

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2011 08:00 CEST

När: Onsdag 15 juni kl 18.15-19.00
Var: Café Opera
Anmälan sker till press@stockholmpride.org

Välkommen på Stockholm Prides releaseevent där årest invigningstalare, årets låt samt dogtag för festivalen 2011 offentliggörs. Anmäl närvaro i förväg till press@stockholmpride.org. Direkt efter presentationerna kommer talare, artist, designer och Stockholm Prides ordförande att finnas tillgänglig för frågor.

Varje festival har Stockholm Pride invigningstalar, en officiell låt samt en designad dogtag (accessoar).

Låten har tidigare år bl a gjorts av Alcazar (2003, Someday), BWO (EuroPride 2008, The Bells of Freedom) och Marit Bergman (2009, Casey, Hold on).

Invigningstalat har Fredrik Reinfeldt (2003, då moderat partiledare), Glenn Hysén (2007) och Tiina Rosenberg (EuroPride 2008) gjort.

Årets dagtag utses genom en tävling och har tidigare designats av bl a Efva Attling (EuroPride 1998), Lars Wallin (2001) och Christer Lindarw (2002).

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella och transpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen.

2011 års festival pågår 1-7 augusti. Temat för årets festival är Öppenhet och huvudsakliga festivalområden är Stockholms stadsteater, Kulturhuset och Kungsträdgården.

Hemsida: www.stockholmpride.org
Besök oss på Facebook: Stockholm Pride