Theducation

Pressinbjudan: Sushi-legend undervisar svenska kockelever

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 07:46 CEST

Masayoshi Kazato från Chiba i Japan är den första sushi-kocken som utbildat på den legendariska franska köksskolan Le Cordon Bleu. Han har arbetat som sushi-kock i över 50 år och hans restaurang Sakae-zushi anses vara Japans främsta. Kazato arbetar även världen runt som tävlingsdomare och utbildare om sushi. Sverige besöker han på uppdrag av den japanska ambassaden, för att främja kulturutbytet länderna emellan.

Fredag den 19 oktober besöker Masayoshi Kazato Stockholms Internationella Restaurangskola för aktiviteter i köket mellan kl. 08:00-10:00, därefter föreläsning kl. 10:00-12:00 på Stockholms Internationella Restaurangskola, Alströmergatan 18, Kungsholmen, Stockholm.

Välkommen!

Åsa Ersson, rektor

Theducation är en långsiktig och målinriktad aktör inom utbildning och skola. Med goda lärare, modern teknik och ny forskning kring lärandets villkor ger Theducation studenter, elever och deltagare de bästa förutsättningarna att lyckas i sina ambitioner.

Theducation är en koncern bestående av flera utbildningsbolag, Theducation, InfoKomp, Modina Kompetens samt Sälj & Marknadshögskolan. Tillsammans arbetar bolagen med vuxenutbildning i närmare 50 kommuner, erbjuder utbildningar inom yrkeshögskolan, arbetsmarknadsutbildningar, individuella programmet, SFI, driver fristående gymnasieskolor och grundskolor, har landets största utbud av distansutbildningar samt utvecklar utbildningar för högskola och universitet.