SE Forum - Social Entrepreneurship Forum

Pressinbjudan: Sveriges första Acceleratorprogram för sociala entreprenörer med fokus på utvecklingsländer lanseras idag!

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 09:01 CEST

För andra gången lanserar nu Social Entrepreneurship Forum sitt unika SIDA-finansierade SE Outreach Accelerator program. Programmet är en 8-veckors ”boot camp” för sociala entreprenörer som jobbar med att lösa samhällsproblem i utvecklingsländer. Den första omgången gick av stapeln i våras och de åtta ihärdiga sociala entreprenörerna som examinerades jobbar nu aktivt med att förbättra levnadssituationen för människor i världen genom sina sociala innovationer – såsom smarta mobil- och solpanelslösningar för att bara nämna några få.

Jakten på 10 nya social entreprenörer till nästa SE Outreach Accelerator påbörjas officiellt ikväll. Kvällen kommer erbjuda information om programmet samt ge konkreta exempel på hur socialt entreprenörskap kan göra skillnad då kvällen gästas av Peepoople – ett socialt företag som har gjort livet väldigt mycket värdigare för fattiga människor i Afrika och Asien.

När: torsdagen 25 oktober, kl. 18.00.
Var: Hub Stockholm, Riddargatan 17.

Presskontakt:
Jessika Kjellgren
jessika@se-forum.se

Hemsida:
www.se-forum.se/outreach

Social Entrepreneurship Forum (SE Forum) är sedan 2004 en ideell förening med syfte att främja socialt entreprenörskap. SE Forums grundsyn är att världens utmaningar som fattigdom, sociala orättvisor och klimathot kan lösas med företagande och hållbara affärsmodeller. SE Forum driver sedan 2011 programmet SE Outreach, finansierat av Sida, som ger stöd till sociala entreprenörer som verkar i utvecklingsländer.