Bilprovningen

Pressinbjudan till Däckrazzia: Större andel slitna däck bland nyare bilar

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 09:36 CEST

Andelen som kör på slitna däck ökar och ökningen sker huvudsakligen bland förare med bilar upp till 5 år gamla. Detta och en hel del annat kommer att redovisas vid pressvisningar av årets version av kampanj Däckrazzia, som drar igång på fredag.

Från fredagen den 3 till tisdagen den 14 september 2010 genomförs däckrazzior på ett stort antal platser runt om i Sverige. Vid däckrazziorna gör Polisen en ordinarie trafikkontroll, där föraren bland annat får visa körkort och genomgå nykterhetsprov. När trafikkontrollen är klar erbjuds föraren att få bilens däck undersökta. Däckkontrollen är frivillig.

Se datum och platser för pressrazziorna på bilprovningen.se.

Bilprovningen har 5,6 miljoner kundmöten om året. Kunderna omfattar allt från företag med stor fordonsflotta till privatkunder. Med engagemang, lyhördhet och intresse utvecklar Bilprovningen sina tjänster för att möta kundernas olika behov och kundnöjdheten är hög, 94 procent enligt förra årets undersökning.

Bilprovningen har 1 700 medarbetare och 184 stationer samt två mobila anläggningar.