Fysioterapeuterna

Pressinbjudan till SjukgymnastDagarna

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 09:21 CEST

SjukgymnastDagarna 2005 inleds på onsdag med en öppningsföreläsning av Margareta Nordin. Hon är svensk sjukgymnast och Professor of Orthopeadic Surgery and Environmental Medcicine vid New York University samt Director vid dess Occupational and Industrial Orthopeadic Center. Föreläsningen kommer att handla om ”Från forskning till klinisk praktik – exempel från studier i rygg- och nackbesvär”.

SjukgymnastDagarna pågår 26-28 oktober på Stockholmsmässan i Älvsjö. Pressackreditering sker vid registreringsdisken i C-hallen.

Mer information om SjukgymnastDagarna 2005 finns på förbundets hemsida. www.sjukgymnastforbundet.se .

Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund, LSR, är sjukgymnasternas nationella organisation. LSR verkar för en kunnig och ansvarskännande yrkeskår i ständig utveckling som kan arbeta på såväl en nationell som internationell arbetsmarknad. LSR är en partipolitiskt obunden organisation.

Välkommen till förbundets webbplats, www.sjukgymnastforbundet.se för mer information om verksamheten.