Sörmlands turismutveckling AB

Påminnelse: Pressinbjudan till - Skördefest i landsbygdsturismprojektet

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 09:41 CEST

Projektet Landsbygdsturism i Södermanland, Örebro och Östergötlands län* närmar sig efter tre år sitt slut. Många fröer har såtts under projektets gång och näring har tillförts i form av utbildningar, träffar och studieresor med mera, och en rad olika spännande verksamheter och samarbeten spirar bland de deltagande företagen.

Nu är det dags för deltagarna att visa upp sin verksamhet och utifrån sina förvärvade kunskaper berätta hur de tänker utveckla sitt företag så att det kan locka fler kunder!

Program (prel)

13.00–15.30  Moderator Ola Nilsson, VD för Sörmlands turismutveckling AB inleder och håller föredrag om affärsdrivande nätverk och berättar om hur han tillsammans med sina medarbetare utvecklat sitt nätverk för att göra affärer.

Maria Petersson, projektledare Jordbruksverket

Sverige – det nya matlandet

Om projektet Landsbygdsturism i Södermanland, Örebro och Östergötland.

• Presentation av vad som hänt i projektet

• Framgångsfaktorer, bra och dåligt med projektet

• Vilka affärsdrivande nätverk har bildats?

Erik Träff, Erik Träff AB, extern utvärderare av projektet

Inspiratörer på tema Outdoor

15.30 Invigning av ” minimässan” där deltagarna visar upp sin verksamhet för speciellt inbjudna gäster.

16.30 Summering och presentation av goda exempel, nya produkter och framtid.

Du är välkommen att delta hela eftermiddagen eller välja den del som intresserar dig!

Vid minst 8 anmälda från Stockholm avgår buss från Stockholm kl 12.00 med retur kl 16.30.

Det finns även täta tågförbindelser från Stockholm och Norrköping /Linköping till Nyköping.

Kontakt: och anmälan till Mickan Flink 0155-22 27 72 eller mickan@stua.se

*information om Landsbygdsturism i Södermanland, Örebro och Östergötlands län

Landsbygdsturism är ett treårigt projekt som bedrivits i Östergötlands, Sörmlands och Örebro län med start i januari 2008 och finansieras av Länsstyrelserna och Regionförbunden i de tre länen. LRF är projektägare. Projektet riktar sig till landsbygdsföretag som vill utveckla sitt företagande inom besöksnäringen öka sin konkurrenskraft, så att de blir spjutspetsföretag inom sin genre. Ledorden är lönsamhet, professionalism, kvalité och värdskap.

Projektets två målgrupper

• Landsbygdsföretag som vill vidareutveckla sig och som vänder sig till den svenska marknaden genom att erbjuda efterfrågade tjänster/produkter med hög kvalitet och god vinstmarginal
  • Landsbygdsföretag som arbetat på den svenska marknaden, som vill vidareutveckla sig och vända sig till den internationella marknaden genom att erbjuda efterfrågade tjänster/produkter med hög kvalitet och god vinstmarginal
  • Vår affärsidé är:
    ”Att utveckla dig och dina affärer för att bättre möta framtidens gäster!”