Invest Sweden

Pressinbjudan - Tillväxt genom internationalisering

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 08:32 CET

Invest Sweden arrangerar ett seminarium om internationella investeringar och samarbeten. Vid seminariet presenteras en kartläggning av hur bolag i svenska teknikparker ser på sin egen internationalisering. Rapporten är sammanställd av Invest Sweden och Swedish Incubators & Science Parks, SISP.

Tid och plats: onsdag den 30 november, 13.00-16.00, konferenslokal Stockholm i World Trade Center, Stockholm.

13.10 Innovativa företags internationalisering, Thomas Andersson, professor i nationalekonomi, fd rektor Högskolan i Jönköping

13.30 Investeringsdriven internationalisering, Rolf Rising, affärsutvecklingschef Invest Sweden

13.45 Lokalt är globalt - att som bolag födas på en global marknad,     Maria Alriksson, VC Xbrane Bioscience AB

13:55 Etablering i USA – en snabbguide för IT- bolag, Sven Hammar VD Apica AB