Sveriges Annonsörer

Pressinbjudan: Toyota Sveriges vd pratar företagskultur den 18 april

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2013 08:00 CEST

På torsdag, den 18 april, är det dags för Stora Annonsördagen, Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag. Årets tema är ”Företagskultur - ärlig kommunikation eller corporate bullshit”. Vi gästas av några av Sveriges främsta företagsledare, en av dem är Toyotas Sveriges vd André Schmidt.

André Schmidt är tysk vd för ett japanskt företag i Sverige, som är känt för att tillämpa kaizen – filosofin om ständig förbättring. Vilken betydelse har företagskulturen för André Schmidt och hur överför han en japansk management filosofi på sina svenska medarbetare?

Svar får du den 18 april. Missa inte Stora Annonsördagen!

Plats: Grand Hôtel i Stockholm
Tid: 08.00–17.00

Pressackreditering och önskemål om intervju med någon av gästerna
Vänligen kontakta Ida Tholcke, kommunikatör, Sveriges Annonsörer
E-post: Ida.tholcke@annons.se
Telefon: 08-545 252 42, 0760-26 60 93

Mer information om Stora Annonsördagen: www.annons.se/stora-annonsordagen-2013

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation och marknadschefens bästa vän hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare med reklam, media och deras varumärke. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är världens största annonsörorganisation med över 500 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se.