Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Pressinbjudan: Välkommen till en entreprenörsdag fylld av nyheter

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2016 07:30 CEST

Pressinbjudan: Välkommen till en entreprenörsdag fylld av nyheter

Nu på onsdag den 1 juni klockan 13 samlas Linköpings blivande och aktiva företagare utanför Näringslivets Hus. De kommer för att möta den samlade kompetensen i Linköping om företagande och bli inspirerade.

Det handlar om Entreprenörsdagen 2016 som arrangeras av Nyföretagarcentrum och Nulink – Linköpings näringslivsbolag. Dagen har vuxit och fått ett delvis nytt innehåll.

På Melins torg kommer det att stå två tältpaviljonger. I den ena samlas experter inom en lång rad områden, från revisorer och affärsutvecklare till skatteexperter. I det andra blir det föreläsningar, bland annat av Frida Södermark, läraren från Norrköping som gick, eller snarare sprang, från soffpotatis till ultralöpare i världsklass. Vi kommer även få lyssna till ”Kocken i klackar”, Maria Pogosjan, ursprungligen från Armenien som genom sina bloggar slagit sig in i getingboet av Wellness- och Foodie-entreprenörer. Hon tar oss på sin resa och ger ovärderliga tips kring att verkar genom sociala media. Föreläsningar och inspirationsseminarier varvas med intervjuer av lokala experter på företagande samt entreprenörer.

Men viktigast är alla blivande och aktiva företagare som kommer. Med sina frågor, med sina drömmar och sina tankar om hur de ska förverkligas i Linköping. Här finns stoff för åtskilliga inslag och artiklar.

Datum och tid: 1 juni kl. 13-17.

Plats: Melins torg utanför Näringslivets Hus, Ågatan 9

Välkommen!

För mer information, kontakta:

Helena Thun, Näringslivsutvecklare Nulink. Helena.thun@nulink.se eller 013-336615

Erik Åqvist, VD/Rådgivare Nyföretagarcentrum. erik.aqvist@nyforetagarcentrum.se eller 013-253060

____________________________________________________________________________________
Nulink - Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med över150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 10 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där 27 600 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se