Polisförbundet

Pressinbjudan: Varför är det turbulens kring polisernas arbetstider?

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 09:41 CEST

Det är turbulent kring polisernas arbetstider. Bakgrunden är att vissa polismyndigheter är så rigida i sin tolkning av det nya arbetstidsavtalet att det får allvarliga konsekvenser för såväl polisernas arbetsmiljö som polisverksamheten.

På tisdag den 16 september träffas Polisförbundets högsta beslutande organ, representantskapet*, i Malmö. De ca 120 ombuden kommer troligtvis att mötas av poliser som manifesterar mot arbetstidsavtalet.

Polisförbundets ordförande Jan Karlsen finns idag måndagen den 15 september klockan 13:15 tillgänglig för media.

Var: Hotel Hilton, Triangeln 2, Malmö.

Observera att det är obligatoriskt med föranmälan. Denna görs till:
Anna Erhardt, press- och informationsansvarig Polisförbundet
Tfn: 0709-42 99 85 E-post: anna.erhardt@polisforbundet.se

*Representantskapet, som är Polisförbundets högsta beslutande organ, träffas en gång per år. Representantskapet har flera uppgifter. Förutom att besluta om Polisförbundets övergripande mål och inriktning för det kommande året behandlas också de motioner som inkommit. Var fjärde år väljs ny förbundsstyrelse. Nuvarande förbundsstyrelse valdes 2006 och har mandat fram till 2010. Till årets representantskap kommer ca 120 ombud från hela landet.