Labs2

Pressinformation

Pressmeddelande   •  Nov 17, 2003 09:43 CET

Labs2 tecknar avtal med Stadsnätsutveckling AB om leverans av tjänsteinfrastruktur Ti BRIKKS 2.7 till regionen Västervik – Testbädd Loftahammar.

"Vi är mycket glada över denna möjlighet att konstruera en tjänsteinfrastruktur med tydlig inriktning på samhällsnytta. Förutom de basala behoven med uppkoppling och billigare telefoni är det tredje stora området samhällsförbättrande tjänster. Det finns enorma vinster att göra i effektiviseringar av samhället i stort & smått", säger Jonas Birgersson."

"Den digitala samhällsplattformen baseras på ett antal komponenter som tillsammans skapar en helhet. Fokus ligger på att minska den totala strukturella kostnaden för att leverera digitala tjänster, så att tjänsteleverantörer och operatörer stimuleras att ta fram tjänster som marknaden efterfrågar, till rätt pris. I Västerviks kommun – Testbädd Loftahammar med koppling till regionnätet i Kalmar län kommer denna nytta att kunna bevisas." säger Stefan Bedin, VD Stadsnätsutveckling AB.

"Personligen tror jag att några få riktigt bra tjänster inom vård och skola är en viktig pusselbit för att sätta tyngd bakom kravet om bredband till alla. Med rätt tekniska lösning går det utmärkt att ge hela samhället tillgång till allmännyttiga tjänster", säger Jonas Birgersson.

För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 – 515 27 62 eller Stefan Bedin på 0709 - 47 29 00.

Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en digital tjänsteinfrastruktur, Ti BRIKKS 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster.

Stadsnätsutveckling driver utvecklingen av den digitala samhälls-plattformen, samt säljer och utvecklar verksamhetsorienterade bredbandstjänster och nya arbetssätt.