Sveriges Byggindustrier

Presskonferens 11 december om byggkonjunkturen i Örebro län: Nattsvart, grå eller ljus – hur blir utvecklingen på byggmarknaden under 2010?

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 12:00 CET

Nedgången i konjunkturen har nog inte undgått någon. Vad sker på den svenska byggmarknaden framöver och vad händer i Örebro län? Hur kommer bostads, lokal- och anläggningsbyggandet utvecklas under 2010?

I samband med presskonferensen ges också information om PEAB/NBA byggprojekt vid Landbotorpsallen. Ett av de största projekten pågående i Örebro län.

Medverkar gör Lars-Johan Blom, ansvarig för regionala prognoser på Sveriges Byggindustrier, Thomas Jansson, ordförande i Byggföreningen Örebro samt Annika Almeen, chef för Sveriges Byggindustrier (BI) i Örebro.

Välkommen till vår presskonferens!

Datum: fredagen den 11 december
Tid: kl. 10.00
Plats: Landbotorpsallén PEAB/NBA, Ladugårdsängen Örebro

Meddela oss gärna om du kan komma eller inte. Maila eller faxa till Annika Almeen, mobil 0768-19 57 87, fax 019-17 91 93 eller e-post annika.almeen@bygg.org