Finanspolitiska rådet

Presskonferens 11 maj om Finanspolitiska rådets rapport 2009 "Svensk finanspolitik"

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 14:37 CEST

Finanspolitiska rådet inbjuder till presskonferens med anledning av 2009 års rapport "Svensk finanspolitik".
Tid: Måndag 11 maj klockan 13.00. Plats: IVAs Konferenscenter, Wallenbergsalen, Grev Turegatan 16, Stockholm.
Rapporten publiceras klockan 13.00 samma dag.
Medverkande vid presskonferensen är professor Lars Calmfors (ordförande), professor Torben M. Andersen (vice ordförande) och ledamöter i Finanspolitiska rådet.
Presslegitimation erfordras för deltagande.
Finanspolitiska rådet har till uppgift att göra en oberoende granskning av regeringens finanspolitik och övriga ekonomiska politik. Årets rapport granskar särskilt finans- och arbetsmarknadspolitiken i lågkonjunkturen. En annan huvudfråga gäller hur väl utformat det finanspolitiska ramverket är för att hantera både de krav som ställs idag och de som kommer att ställas i framtiden.
Rapporten och pressmeddelandet finns att hämta på IVAs Konferenscenter, Wallenbergsalen, Grev Turegatan 16, Stockholm från klockan 13.00. Allt material publiceras även på rådets hemsida: www.finanspolitiskaradet.se. Tisdagen 12 maj mellan klockan 09-12 presenteras rapporten på en öppen konferens på IVAs konferenscenter, Wallenbergsalen Grev Turegatan 16, Stockholm.
Välkomna!
Kontakt: Erik Höglin, utredningsekonom, 08-453 59 18 Charlotte Korfitsen, administrativt ansvarig, 08-453 59 91 Pär Nyman, forskningsassistent, 08-453 59 92

Finanspolitiska rådetBox 3273SE-103 65 StockholmKungsgatan 12-14Tel: +46 8 453 59 90, Fax: +46 8 453 59 64 info@finanspolitiskaradet.se www.finanspolitiskaradet.se