Vänsterpartiet Malmö

Presskonferens med Lars Ohly den 2 februari 2011

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 13:47 CET

Vänsterpartiet kallar till presskonferens med fokus på kollektivtrafikfrågor.

Medverkar gör vår partiledare Lars Ohly, Martina Nilsson, kommunalråd i Malmö och Vilmer Andersen, gruppledare i Region Skåne.

Den 2 februari är starten på Vänsterpartiets kampanj om hur vi tycker kollektivtrafiken ska utvecklas i hela Skåne. Vi vill diskutera kollektivtrafik med resenärer på Malmö centralstation och informera om kampanjen, som vi hoppas många resenärer kommer med bidrag till.

I samband med kampanjen planerar Vänsterpartiet att under våren lägga flera förslag i regionen och kommunerna i Skåne för att lyfta kollektivtrafikfrågan på flera plan. På riksnivå fortsätter vi med att ta upp de övergripande problemen med t.ex. det eftersatta underhållet på järnvägen och konsekvenserna av den nya lagstiftningen om marknadsanpassningen av kollektivtrafiken.

Den borgerliga regeringens oförmåga att satsa på infrastrukturen får allt större konsekvenser i människors vardag. Det kollektiva resandets fördelar är många och vi vill visa vårt alternativ till avregleringar och höjda biljettpriser. Under hela dagen (10-16) kommer vi att bjuda på kaffe, dela ut vår nya tidning, Vänstern i Skåne - med kollektivtrafiktema - och ha livemusik av och med trubaduren Christian Svensson.

Lars Ohly medverkar från kl. 13.00 till ca.14.30 – presskonferensen är kl. 13.30

Välkomna!

Plats: Malmö Centralstation

Den nya glashallen