Mäklartjänster AB

Pressmeddelande 090330

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 09:29 CEST

Mäklartjänster vänder upp och ned på mäklarmarknaden
Den nya mäklarlagen, med möjlighet att sälja tilläggstjänster, ger de stora mäklarkedjorna ett klart försprång. Med sin storlek vinner de fördelar hos banker, försäkringsinstitut och serviceföretag - och i förlängningen hos köpare och säljare av bostäder. Nya Mäklartjänster AB är utmanaren som ska göra bostadsmarknaden mer jämlik.
Idag finns det cirka 3.500 oberoende mäklare runt om i Sverige. När de går samman och gör en gemensam upphandling av tjänster, öppnar sig helt nya möjligheter att konkurrera om kunderna. Nya företaget Mäklartjänster AB presenterade sig för första gången den 20 november på Mäklarmässan i Stockholm.

- Frihet, jämlikhet, gemenskap är uppropet till vår union som revolutionerar mäklarmarknaden och framtidsperspektivet för oberoende mäklarbyråer. Nu kan de konkurrera på samma villkor som de stora kedjorna, säger Christer Renghammar som är en av grundarna till Mäklartjänster.
Hela Sveriges alla fria mäklare som ägare
Mäklartjänster är ingen ny storkedja. Tanken är att bjuda in svenska, fristående mäklare att köpa en andel i företaget, för att kunna ta del av erbjudandet, och redan vid premiären på Mäklarmässan var intresset stort. - Fri konkurrens på lika villkor är alltid attraherande. Vi erbjuder ett brett och fördelaktigt Frihetspaket som tilltalar och det syns i en växande intresseanmälan, säger Renghammar.
Som delägare kan mäklaren erbjuda smidighet och bra villkor för köpare och säljare av bostäder. Lånelöften, räntefria handpenningslån och brygglån, topplånsfria bolån och tillträden behöver inte längre avhandlas på bankkontoret. Allt hanteras på snabbt och effektivt på mäklarens eget kontor.
Tunga namn bakom bolaget
Mäklartjänster har startats fram av fristående mäklare i Mäklarsamfundet, tillsammans med bland andra SBAB. Willis, Chubb och Independia är klara som leverantörer av tjänster och förhandlingar förs dessutom med försäkringsbolag, larmföretag och leverantörer av energideklarationer.