Kraft & Kultur

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2007 14:19 CEST

Under gårdagen meddelade Fortum att de vill att Marknadsdomstolen granskar Kraft&Kulturs senaste marknadsföringskampanj.

– I den kampanjen angriper vi Vattenfalls, Fortums och Eons hyckleri, säger Eva Helmenius, bolagschef Kraft&Kultur. Dessa tre bolag försöker framställa sig som gröna och miljövänliga, eftersom de vet att allt fler inser att frågan om vårt klimat och miljö är viktiga och avgörande frågor. Men i verkligheten visar alla data och fakta på att just dessa tre bolags verksamheter är farliga för miljön.
Det vore bättre om Fortum använde sina krafter till att formulera en avvecklingsplan för sin användning av fossila bränslen, istället för att inleda ett krig mot en konkurrent som kännetecknas av sitt arbete för miljön. Så länge Fortum försöker pryda sig med lånta fjädrar och utmåla sig som ett företag som präglas av sitt miljötänkande, så länge kommer vi att fortsätta att angripa dem, fortsätter Eva Helmenius.

– Vi ser fram mot en rättslig process eftersom det ger oss en ännu större möjlighet
att ta upp dessa viktiga frågor.

För mer information, kontakta Eva Helmenius, bolagschef Kraft&Kultur:
E-post: eva.helmenius@kraftkultur.com
Internet: www.kraftkultur.com

Kraft&Kultur är Sveriges femte största elhandelsbolag, och säljer enbart el från
förnyelsebara energikällor.