IDC West Sweden AB

PRESSMEDDELANDE 2013-04-17 Öppet hus 18 april på Material ConneXion i Skövde.

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 14:31 CEST

Unik möjlighet att få en inblick i det globala materialbiblioteket Material ConneXion Skövde. Det svenska showroomet är placerat i teknikparken Gothia Science Park i Skövde, som genom sitt geografiska läge ligger strategiskt placerat för en rad branscher som bedriver produktutveckling och tillverkning i Skandinavien. Material ConneXion har hjälpt flera av världens främsta företag, designer och arkitekter att förverkliga sina visioner. Företag som Samsung, BMW, Nike till kreatörer som Marcel Wanders, Philip Starck, Zaha Hadid återfinns i den långa referenslistan. Material ConneXion® Skövde är en del av IDC West Sweden AB. Material ConneXion Skövde är en del av IDC West Sweden AB.

Material ConneXion är världens första och största materialbibliotek som idag består av ca 7 000 avancerade, innovativa och hållbara material och tillverkningstekniker. Med kontor och showroom i New York, Bangkok, Deagu, Istanbul, Köln, Milano, Peking, Seoul, Shanghai, Tokyo och nu även Skövde, har vi bidragit till kunskaps- och tekniköverföring mellan en rad branscher och hjälpt flera av världens mest kända företag, designer och arkitekter att finna material eller tillverkningstekniker.

www.materialconnexion.se

www.idcab.se

Öppet hus: Mellan kl 13.00-18.00 är allmänhet och press välkomna
till showroomet samt att besöka IDCs verksamhet. Vi föreläser även på Teknikdagen på Gothia Science Park under dagen.

Adress: Gothia Science Park, Kanikegränd 3B, 2 våning.

Presskontakt: Sonja Rundgren, 0500-501505

IDC West Sweden AB är Skaraborgs utvecklingsbolag för industrin. Vi har idag fler än 130 företag som har anslutit sig till oss genom att bli delägare. Nu hoppas vi att du också vill vara med och utveckla ditt företag och samtidigt bidra till utvecklingen i hela regionen. Vi arbetar kontinuerligt med behovsinventering och alla våra insatser baseras på företagens behov. IDC arbetar övergripande för hela Skaraborgsregionens tillväxt och samverkar med flera andra aktörer.

Genom analys, kompetensutveckling och coachning inom våra fem kompetensområden kan vi hjälpa dig att öka effektiviteten och lönsamheten. IDC kan stödja ditt företag inom Produktion, Marknad, Produktutveckling, Material och Kompetensförsörjning. Inom området Material driver IDC Material ConneXion Skövde som är världens största materialbibliotek och materialdatabas med showroom i Skövde. Förutom stöd inom dessa områden, kan vi även hjälpa dig hitta rätt kontakter för finansiering av utvecklingsprojekt. Genom IDC kan du även ta del av bland annat nätverk, seminarier och förmånliga inköpsavtal.

IDC West Sweden AB drivs utan eget vinstintresse och ägs av företagen. Verksamheten finansieras till största delen av offentliga medel, bland annat från Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund och EU:s struktur-fonder. Våra möjligheter till förhöjd finansiering och utvecklingshjälp ökar med antalet delägare. Kort sagt - ju fler vi är, desto starkare blir vi.