SMS Guld AB

PRESSMEDDELANDE: SMS Guld fortsätter växa

Pressmeddelande  •  2010-02-19 15:14 CET

24Gold International AB (publ) och dess helägda dotterbolag SMS Guld AB har haft en enorm tillväxt under det första verksamhetsåret med en omsättning som överstiger 60 miljoner kr. Resultatet är som räknat med negativt, men betydligt bättre än tidigare förväntningar. Vår verksamhet fortsätter att växa och vi gläds av den stora efterfrågan att sälja guld till oss.

24Gold International AB (publ) äger varumärkena och dotterbolagen SMS Guld AB, Guldpengar AB, Interguld, Guldkredit och 24Bid International AB. F.n. är det endast SMS Guld AB och Guldpengar AB som bedriver aktiv verksamhet. 24Gold International AB (publ) ägs av ett flertal personer och bolag.

Under de två senaste veckorna (v. 6-7) har problematik med systemet uppstått vilket inneburit att det uppstått störningar i utbetalningarna till en del av våra kunder. Det är långt ifrån alla kunder som drabbats, men för de som inte fått sina pengar utbetalda i rätt tid är det olyckligt och vi beklagar det som inträffat. Vi är och vill vara öppna med det som inträffat så att inte oro skapas i onödan hos våra kunder.

Samtliga problem ska vara åtgärdade senast på måndag och utbetalningarna kommer då att vara i fas igen. Givetvis kommer vi att kompensera de kunder som drabbats av en försenad utbetalning. Vi vill också passa på att uppmana de kunder som inte redan har uppgivit sina bankuppgifter till oss att kontakta vår kundtjänst så att vi kan utanordna alternativ betalning på snabbaste möjligaste sätt.

SMS Guld AB

Christopher Clewehielm