Treasures of Sweden

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 13:24 CET

Företaget Treasures Of Sweden i Kristianstad presenterar nu ytterligare unika och exklusiva produkter under rubriken Treasures Of Sweden. Lansering av tak- och kakelplattor i diabas har nu skett där den första orden gick på export. Närmast på tur att marknadsföras är världens första swimmingpool som är tillverkad i diabas. Unika kristallkronor helt tillverkade efter kundens önskemål är en annan produkt som nu företaget tar med ut i världen.

Treasures Of Sweden får nu alltmer uppmärksamhet bland arkitekter och inredare i takt med att produktsortimentet utökas. Trenden på marknaden är också att man vill ha naturliga material med tidlös design och lång hållbarhet. Produkterna skall vara unika, exklusiva och tillverkade i Sverige.

”Med våra tillverkares unika produkter i kombination med vårt globala försäljningsnätverk så skapar vi helt unika möjligheter att sälja och marknadsföra dessa produkter runt om i världen. Vi bryter i mångt och mycket med det traditionella sättet att sälja våra uppdragsgivares varor på. Vi vänder oss till återförsäljare vars kundbas kräver produkter av högsta exklusiva klass” säger Tapio Kela VD i företaget. ”Därför måste vi välja våra uppdragsgivare och deras produkter med omsorg för att kunna erbjuda detta.” tillägger Tapio.

På företagets hemsida kan man beskåda produkter som kristall kronor, badrum, bad & spa, heminredning och däckstolar m.m. Företaget presenterar nu också en utökad säljorganisation som täcker Nord-Syd Amerika, Kina och Europa. Planen är att växa med ca 2-3 länder per månad under 2011.

För ytterligare information kontakta:

VD/CEO Tapio Kela

Tel +46 445 907 007

E-post: contact@treasuresofsweden.com

www.treasuresofsweden.com

Treasures Of Sweden marknadsför och säljer unika och exklusiva produkter runt om i världen åt Svenska tillverkare. Företaget har ett samarbete med ett antal tillverkare av olika produkter i nordöstra Skåne. Genom Treasures of Swedens unika nätverk så marknadsförs dessa produkter på en global marknad.