Orionteatern AB

Pressmeddelande Flickan och Pappan på Orionteatern

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2013 11:07 CET

En drömsk föreställning för barn där fantasin övervinner verkligheten
Firandet av Orionteaterns 30 års jubileum fortsätter med ytterligare en föreställning signerad Lars Rudolfsson. I barnföreställningen Flickan och Pappan får vi möta de minsta djuren på Orionteatern, några känner vi igen från musikalen Hjälp Sökes.

Den 5 April 2013 har Flickan och Pappan premiär på Orionteaterns Lilla Scen. Rudolfsson beskriver ”Flickan och Pappan har egentligen samma tema som Hjälp Sökes; en vardag som blir fantasi och får en ny fägring. Jag vill utforska vad som händer med ett sånt tema i det lilla formatet”

I Flickan och Pappan får vi återse karaktärerna från föreställningen Cirkus Orion. Berättelsen bygger vidare på den lekfulla relation som uppstod mellan en pappa och hans dotter när de gick på Cirkus Orion tillsammans och blev en del av föreställningen.

Thomas Roos spelar pappan och har medverkat i flera teater- och filmproduktioner, bland annat i Tolvskillingsoperan på Stadsteatern och i Vems Lilla Mössa Flyger på Orionteatern. Thomas är även en av grundarna till Orionteatern.

I Flickan och Pappan låter djurdressören Suzanne Berdino oss ta del av det unika samspelet mellan människa och djur. Suzanne har bland annat medverkat i Hjälp Sökes och 6 mimare 6 vita hästar.

Medverkar gör även dansaren och koreografen Sara Larsson-Fryxell, jonglören och cirkusartisten Oliver Berdino samt en ponny, en get, en gris och två hundar.

Från 5 år

Idé/regi Lars Rudolfsson

Scenografi John Engberg

Ljusdesign  Anders Rosenquist

Kostym Kersti Vitali Rudolfsson och Karin Höeg

Mask Sara Klänge

Skådespelare Sara Larsson-Fryxell, Thomas Roos, Suzanne Berdino, Oliver Berdino samt en ponny, en get, en gris och två hundar.

Producent                                                 Producent

Agnes Rosenberg                                        Kajsa Bornestad

08-640 06 58                                               070-254 74 46

agnes@orionteatern.se                                kajsa@orionteatern.se

Orionteatern bedriver sin verksamhet i en stor f.d. mekanisk verkstad på Katarina Bangata 77 på Södermalm i Stockholm. Ett unikt teaterrum som med sina öppna ytor erbjuder en plats för konstnärliga experiment och samarbeten som ofta inte ryms på de traditionella teatrarna. Lars Rudolfsson är både grundare till teatern och konstnärlig ledare.