Frontyard AB

Pressmeddelande från Frontyard

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2004 13:40 CEST

Frontyard ansökte den 18 oktober 2004 om företagsrekonstruktion vid Göteborgs tingsrätt. Rätten utsåg advokat Thomas Dreijer till företagsrekonstruktör. Styrelsen har informerats om att rekonstruktören inte finner en företagsrekonstruktion genomförbar.

Styrelsen har idag beslutat att hos Göteborgs tingsrätt begära Frontyard AB i konkurs.

De vid extra bolagststämma den 18 oktober 2004 valda styrelseledamöterna Anders Bergkvist och Lars Josefsson anmälde i går den 26 oktober att de ej längre står till förfogande. Stefan Hallin, VD i Frontyard AB, har den 26 oktober lämnat sin anställning i bolaget.

Frontyard AB

Styrelsen

För ytterligare information kontakt gärna styrelsens ordförande, Olle Thelander, telefon 0708 15 27 02.

Frontyard är en internationell koncern som säljer produkter samt tjänster för Videokonferenser, Telefonkonferenser och Hemelektronik. Vi säljer produkter från ledande leverantörer och vår huvudmarknad är Europa. Dessa produkter kompletterar vi med egenproducerade tjänster - Smart Meeting. Smart Meeting är samlingsnamnet för våra tjänster för flerpartsmöten via video, telefon och webb.

Frontyard har egna bolag i Sverige, Norge och England. Exempel på större kunder är; Volvo, Ericsson, Astra Zeneca, Schenker, Banverket, Domstolsverket, Krisberedskapsmyndigheten (KBM) m fl. Frontyard omsatte 108 Mkr år 2003 och är noterat på NGM Equity (ticker FROY-B).