World Village of Women Sports

PRESSMEDDELANDE FRÅN LdB FC OCH STATTENA IF

Pressmeddelande   •   Jan 05, 2010 08:45 CET

LdB FC och Stattena IF har träffat en överenskommelse om spelarutveckling. Samarbetet ger unga spelare från de båda klubbarna möjlighet att träna och spela matcher i så utvecklande miljöer som möjligt.

Samarbetet fokuserar på att utveckla spelare, genom att låta yngre spelare i LdB FC spela med Stattena och samtidigt erbjuda Stattenas spelare träning med LdB FC skapas de förutsättningarna.

De spelare som i dagsläget kommer att lånas ut från LdB FC är målvakten Hilda Carlén, mittfältaren Emelie Erlandsson och forwarden Michaela Johnsson. Samtliga är högaktuella för den trupp, som till sommaren kommer att få representera Sverige i U20-VM i Tyskland.

- När det gäller de här spelarna, så är detta en väldigt bra möjlighet för dem att kunna få kontinuerlig speltid på en hög nivå, samtidigt som de fortsätter att delta vid träningspass med vårt representationslag. Denna kombination ger spelarna större möjlighet att ta nästa steg i sin utveckling, säger LdB FC:s Klubbdirektör Niclas Carlnén.

- Vi är väldigt glada att ha fått till stånd den här överenskommelsen. Det här är fantastiskt duktiga och välutbildade spelare, som vi kommer att få mycket nytta av under den kommande säsongen. Samtliga har redan varit med vid ett antal träningstillfällen nu i december och känt på "sin nya miljö". Hilda är en mycket spännande och lovande målvakt. Emelie är en bollvinnare, stark på huvudet och bra i passningsspelet och Michaela är en mycket snabb och målfarlig spelare, bra i bl a en mot en spelet. Vi har fått ett mycket gott intryck av dem och ser fram emot att få ha dem hos oss, säger Stattena IF:s damansvarige Kristofer Nilsson.

För mer information, vänligen kontakta:
Niclas Carlnén          Kristofer Nilsson
Klubbdirektör, LdB FC           Damansvarig Stattena IF