Nicofree

Pressmeddelande från Nicofree AB 3 december 2009

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 14:41 CET

Pressmeddelande från Nicofree AB 3 december 2009

Privatägda Nicofree AB har ingått distributionsavtal med Swedish Match Distribution AB med start 1 januari, 2010. Nicofree AB startade 2003 i Jämtland säljer och producerar Choice-det nikotinfria alternativet till snus. Pionjären som var först ut på denna marknad med originalet Pepper Choice. Har nu ett väl etablerat varumärke som finns i följande smaker: Pepper, Mumma, Lemon, Apple, Salt och Pepper i miniportion. 2009 kom också KRAV-märkta Smokey med en rökig smak och en lite större prilla.

Nicofree AB är mycket positiva till detta avtal då det kommer att öka vår tillgänglighet hos berörda återförsäljare samt även nå ut bättre till våra konsumenter ute i landet. Så alla återförsäljare som saknat Choice nikotinfria snus i Swedish Match distributions prislista kan nu enkelt beställa via dom. Det går fortfarande att lägga en order hos Nicofree så förmedlar
vi den vidare till SMD.

Vi har ingått detta avtal för att öka tillgängligheten och genom samordnade transporter så blir vi miljövänligare. Alla våra produkter kommer även att finnas tillgängliga hos oss.

Frågor vänligen hör av Er till

Anneli Hellström/vd

Mail: anneli@nicofree.se