PEMALO Förlag AB

Pressmeddelande från PEMALO Förlag: Ny bok av Marie Löfgren

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 23:59 CEST

Är änglar goda och demoner onda eller är det segrarna som skriver historien?

Marie Löfgrens debutroman "I skuggan av ett ljus" handlar om tonårstjejen Thekla som mitt i ett liv av vanliga tonårsbekymmer i den sömniga lilla småstaden snart befinner sig mitt i en urgammal maktkamp mellan demoner och fallna änglar.

"I en värld där ingenting är säkert och självklart kan det vara skönt att fly in en historia som kan ta fokus från verkligheten. I skuggan av ett ljus är det bok som saknades när jag själv växte upp", säger Marie Löfgren om sin debutroman.

Theklas liv har varit rätt tufft och hon har som så många andra ungdomar försökt att dölja de problem som hon har i sin hemmiljö och hållit upp skenet utåt i den lilla småstaden. Thekla har ett stort kontrollbehov som gör att hon inte släpper någon in på livet. Första dagen efter sommarlovet dyker en ny kille upp i klassen som gör att Thekla till slut väljer att öppna upp sig för både kärlek och intimitet för första gången. Hans inträde i hennes liv tar även med henne på äventyr och en helt ny värld öppnas som Thekla inte ens visste existerade.

"Thekla blev som en del av vår familj under en lång period och i många situationer tänkte jag på hur Thekla skulle reagera i en liknande situation. Hon gav min son konkurrens om uppmärksamheten. Jag hoppas att jag kan förklara det här för honom när han blir lite större", säger Marie med glimten i ögat.

I skuggan av ett ljus riktar sig till unga vuxna men kan läsas med stor behållning av alla från cirka 12 år och uppåt.

Marie Löfgren debuterar med romanen I skuggan av ett ljus. Marie är född 1978 och bor i Ljusdal med sin man och sin son. Just nu skriver Marie på uppföljaren till I skuggan av ett ljus.

Marie Löfgren: I skuggan av ett ljus

Kartonnage, 125x200 mm, 503 sidor

ISBN: 9789198087000

Utkommer 27 april

För recensionsexemplar och för intervju med författaren, skriv till info@pemaloforlag.se eller ring 070-6093033.

För högupplöst omslagsbild och författarporträtt, se http://www.marielofgren.se/wp-content/uploads/2012/11/Omslag-framsida.jpg respektive http://www.marielofgren.se/wp-content/uploads/2012/11/Marie-Löfgren4.jpg

PEMALO Förlag AB har sin bas i Ljusdal och är nystartat och verksamheten kommer att bedrivas i mindre skala men förlagets ambition är att kunna bli ett starkt och attraktivt alternativ i den nya förlagsvärlden.

Bra litteratur förtjänar att få ges ut och intresserade läsare förtjänar bra litteratur. Vi ska bli ett fantastiskt förlag.

www,pemaloforlag.se