Kristna Studentrörelsen i Sverige

Pressmeddelande inTerdependencefestivalen

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 11:35 CEST

Välkommen till inTerdependence

För andra året i rad anordnar Kristna Studentrörelsen i Sverige (KRISS) en helg utöver det vanliga. Välkommen till Interdependence-festivalen. I år gästas vi bland annat av Annika Spalde (http://annikaspalde.blogspot.com/) fredsaktivist från nätverket ofog. Så här i valtider kommer vi också att hålla en paneldebatt med politiker från vänster till höger och flera alternativa perspektiv. Sveriges Muslimska Fredsråd hälsar på och kommer att hålla en av flera spännande workshops. Jonathan Wiksten från Rättvis Elektronik (http://rattviselektronik.wordpress.com) berättar om hur du kan förbättra världen genom din mobiltelefon. Förutom workshops, debatter och framträdanden kan vi också erbjuda god vegetarisk mat och många intressanta samtal.

Du kan följa planeringen av festivalen via twitter (http://twitter.com/interdependfest) och läsa mer på KRISS hemsida (http://www.kriss.se).

Vid frågor kontakta informationsansvarig:

Jonathan Wiksten på jonathan.wiksten@gmail.com

eller via telefon på nummer: 070 256 0775

eller festivalchef: Marta Gustavsson på martagustavsson@gmail.com

eller via telefon på nummer: 0738210530

KRISS är en förening med både enskilda medlemmar och självstyrande lokalavdelningar runt om i landet. Vi är en studentrörelse öppen för alla som söker ett sammanhang att växa i, som kristen eller icke kristen, sökare eller finnare. Vi vill ta ställning i svåra frågor; kämpa för ett samhälle som inte lämnar de svaga utanför; samtidigt som vi är ett sammanhang där många olika livsåskådningar och åsikter ryms.