Japan Photo Sverige AB

Pressmeddelande: Japan Photo stödjer Wild Wonders of Europe

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 09:19 CEST

Wild Wonders skickade ut 69 av världens mest talangfulla fotografer på 125 fotouppdrag i 48 europeiska länder. Efter över 1100 dagar ute i naturen, hade man samlat in över 200.000 bilder och filmer – den mest omfattande visuella dokumentationen av naturen i Europa någonsin.

-  Detta är en utställning som vi gärna stödjer. Här kan vi se några av Europas finaste naturbilder tagna av de bästa naturfotograferna i Europa. Detta är bilder som alla kan inspireras av, säger Magnus Garnell, Sverigechef för Japan Photo.

Wild Wonders Europe är världens största naturfotoutställning. Utställningen visas på Raoul Wallenbergs Torg, Nybroplan i Stockholm från 25 juni. Hela 69 av Europas bästa naturfotografer har tagit bilderna till utställningen som består av 100 bilder från 48 länder. Utställningen varar till september.

Japan Photo kommer också att vara på plats under utställningen, och vi kommer att arrangera en fototävling där man kan skicka in sina egna naturbilder och vinna utskrifter av sina egna bilder från www.japanphotoxxl.se.

Utställningen är utomhus, och är öppen dygnet runt med fri entré.

För mer information:

Magnus Garnell, Japan Photo Sverige
magnus.garnell@japanphoto.se

Japan Photo etablerades i Danmark 1985. I Norge öppnades den första butiken i Oslo sommaren 1990. Under årens lopp har det tillkommit ytterligare 18 butiker runt om i Norge. Den första butiken i Sverige öppnades i Göteborg 2001 och några år senare i Malmö, därefter i Skövde och i Stockholm. Totalt har vi 6 butiker (än så länge) i Sverige. Japan Photo har även ett antal nätbutiker i såväl Norge som Sverige och nu även i Finland.

Kedjans huvudkontor ligger i utkanten av Oslo. Japan Photo ägs av CEWE Color som är Europas största fotolabb med verksamhet i 14 olika länder.

Japan Photo har sedan starten varit känt för hög kvalitet, stort urval och låga priser – oavsett om det gäller framkallning, CEWE FOTOBÖCKER, fotocanvas, digitalkameror, objektiv, eller tillbehör. Nya spännande erbjudanden lanseras varje månad och vi har ett brett sortiment av tillbehör som exempelvis minneskort, kameraväskor, album, albumtillbehör, film, ramar och mycket, mycket mer.