Jakobsson Reklam & PR

PRESSMEDDELANDE: MELITTA LANSERAR CREMIO - MJÖLKSKUM PÅ SMIDIGAST OCH BÄST SÄTT

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 11:14 CET

Melitta lanserar nu mjölkskummaren Melitta Cremio. Den ser ut som en mindre variant av våra vattenkokare, är helt tyst och dessutom tillverkad i exklusivt material. Med Cremio kan du skumma mjölk på 90 sekunder utan ansträngning! Sätt kontakten i väggen, häll i mjölken och stäng locket. Så enkelt är det att få till ett perfekt skum i ditt eget hem.

Melitta Cremio är smidig att använda och passar i alla hem. Dricker du mest bryggkaffe och känner att du ibland vill experimentera och göra Latte Macchiato och Cappucino men inte vill investera i en espressomaskin är Cremioperfekt för dig. Med en Melitta Cremio hemma har du möjlighet att få till alla tänkbara kaffedrinkar. Vill du göra kallt mjölkskum, till exempelvis efterrätter eller andra drycker, kan man ställa in Cremio att bereda ett lika perfekt skum kallt. En stor fördel med Melitta Cremio är att den är försedd med en anti-stickbeläggning som gör att mjölkresterna är enkla att skölja av.

Melitta Cremio kommer att säljas i detaljhandelsbutiker och rekommenderat pris i butik är 749 kronor.

MELITTA® CREMIO

• Beredning av varma och kalla skum (max 200 ml)
  • Användarvänlighet: värmer din mjölk utan att bränna (max 400 ml)
  • Lätt att rengöra tack vare Anti-stickbeläggning i mjölkbehållaren