WDA Wireless Digital Assistant AB

Pressmeddelande SEGUDA-links

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 10:08 CET

WDA Wireless Digital Assistant AB i Åkersberga lanserar SEGUDA-links, en säkerhetslösning som identifierar en användares mobilnummer när denne besöker en internetsida.

Identifiering sker genom att användarens mobilnummer samt en digital signatur automatiskt bifogas till den URL som användaren besöker. Användarna behöver varken ange användarnamn eller lösenord för att t ex logga in på en mobil hemsida. Det går även att använda mobiltelefonen som en inloggningsdosa för att identifiera sig på en PC-webbapplikation.

SEGUDA-teknik möjliggör snabb och enkel integrering av mobila enheter till befintliga system och internettjänster. Särskilt kraftfulla företagslösningar kan implementeras om tvådimensionella streckkoder används. SEGUDA-teknik fungerar tillsammans med alla typer av mobiltelefoner som har webbläsare.

SEGUDA-teknik får fritt användas så länge källan anges (www.seguda.com). WDA Wireless Digital Assistant AB, som har utvecklat tekniken, erbjuder integrations- och konsulttjänster på området.

För mer information:

www.seguda.com