Vegas Group

Pressmeddelande – Stefan ”Matadoren” Mattsson signar för Purple Lounge

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 16:53 CEST

Det norrländska stjärnskottet Stefan Mattsson, som senast gjorde succé när han snodde åt sig en andraplats i WPT Barcelona, har nu tecknat ett omfattande avtal med pokerrummet Purple Lounge. Kontraktet innebär att vi kommer att få se Stefan spela alla de stora turneringarna framöver iklädd lila färger.

Startskottet för det förnyade samarbetet blir en kär återresa till Barcelona, där Stefan ska ställa upp i EPT nu i september. Förutom EPT och alla andra stora turneringar under den kommande säsongen kommer Stefan självklart att representera Purple Lounge under WSOP nästa år. Stefan tillhör den mycket lilla skara av pokerspelare kommit i pengarna tre år på raken i WSOP, vilket bådar gott för hans nya sponsor.

Matt Larter på Purple Lounge är väldigt nöjd med rekryteringen. "Vi har nu nått ett djupare samarbete genom ett komplett sponsorkontrakt som verkligen gynnar oss båda. Jag spår en ljus framtid för Stefan, och jag är övertygad om att han är Skandinaviens nya stora världsstjärna. Han är en perfekt ambassadör för oss!."

Kontraktet i sig innebär ett stort engagemang från båda parter, och Stefan kommer att vara en stor del av Purple Lounges marknadsföring. Stefan har under de senaste tre åren rönt framgångar internationellt och har snabbt kommit att bli en högt respekterad spelare, men känner själv att det utökade samarbetet med Purple Lounge är nästa steg mot ytterligare framgång. "Jag kan inte tänka mig en bättre site att representera, och det här samarbetet kommer att ytterligare stärka min position i pokervärlden".

Bild finns bifogat

För mer information, kontakta:

Regan Hobbs

Purple Lounge