Förlag Staffansgården, Uppsala

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 12:33 CEST

MÄKLARSTORIES - Berättelser från det ”guldkantade” yrket
av Birgitta Kulling

Mäklarstories är en bok som visar på hur mångfacetterat mäklaryrket är.

Hur du som  mäklare ”går på lina” mellan köpare och säljare och då gäller det att ”hålla balansen”.
Birgitta Kulling gör detta med bravur i sin bok och med en enorm omtanke och proffsighet som aldrig tycks sina. Full av energi och styrka leder hon oss genom hela boken och efter varje berättelse kommer en eftertänksam sensmoral som läsaren själv kan få fundera kring.
Snabbt märker du att det inte räcker med att göra sitt ”yttersta” utan mäklaren måste allt som oftast vara beredd att göra mycket mer.
Alla människor bär på en historia som oftast kommer upp till ytan när det rör sig om stora pengar och en av livets viktigaste affärer som det är att sälja eller köpa sitt hem. Birgitta Kulling sätter kundens behov i centrum som den entreprenör med fingertoppskänsla hon är. En del förvecklingar blir det i denna bok som både upprör men allra mest berör.

Efter att jag läst denna bok har jag en helt ny bild av mäklaryrket.

Jag säger bara MÄKLARSTORIES - ÄNTLIGEN är den här!

Christina Bro
Art Director och företagare

Mer information och kontaktuppgifter på bokens hemsida www.forlagstaffansgarden.se

E-post: birgitta.kulling@forlagstaffansgarden.se

Psykopater och Sociopater
– ett spektrum
av Sigvard Lingh

Psykopater och sociopater – ett spektrum ger till skillnad från andra böcker om psykopati en bred tvärvetenskaplig överblick i ämnet. Beskrivningar av psykopati är annars vanligen begränsade till psykiatri och psykologi. I boken skiljs mellan psykopater –människoförbrytare – och mer sofistikerade sociopater – samhällsförbrytare. Här berörs även många kriminella och omoraliska beteenden utförda av människor som vid första anblicken kan uppfattas som psykopater, men som bara på grund av olika situationsfaktorer beter sig som sådana. Svåra frågor som den om barnpsykopater berörs, liksom aktuella ämnen som terrorister och terrorism. Såväl behandling av psykopater som hur man kan förebygga utvecklandet av psykopati tas upp. Även psykopatens eget lidande berörs.  I ett avsnitt diskuteras ingående hur man kan identifiera psykopater i olika sammanhang och hur man bör förhålla sig till dem.

Boken kan ge journalister, poliser, socialarbetare och övriga intresserade  en djupare kunskap i ämnet.

Mer information och kontaktuppgifter på bokens hemsida: www.psykopat.info

E-post:                 info@psykopat.info