CA Mätsystem AB

Pressrelease från CA Mätsystem AB

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 09:46 CEST

BOSE Corporation är välkänt för sitt sortiment av HI-FI ljudprodukter. Företaget fortsätter att växa genom att utnyttja sina kunskaper inom nya områden som medicinteknisk konstruktion och tillverkning. ElectroForce Systems Group inom BOSE erbjuder sofistikerade dynamiska mekaniska testinstrument för forskning och produktutveckling i hela världen.Bättre ljud gör bättre provningsutrustning

För att producera verklighetstroget ljud måste högtalarens rörelse noga kontrolleras. BOSE ingenjörer har utvecklat en innovativ linjärmotor som har en slitstark, patenterad rörlig magnet. Denna motor tillsammans med ett styrsystem används för att skapa testinstrument med hög noggrannhet och precision. Fram till i dag har BOSE ElectroForce Systems Group hjälpt forskare och tillverkare över hela världen att konstruera bättre produkter.

Testmetoderna möjliggör för medicintekniska företag föra ut produkterna på marknaden snabbare.

Provställen från BOSE klarar krafter mellan några gram till 15 kN. Cykelfrekvenser upp till 300 Hz med noggrannhet bättre än 2 mikron.

Chauvin-Arnoux är ett franskt familjeföretag som tillverkar mätinstrument i 7 egna fabriker sedan 1893. CA Mätsystem är ett dotterbolag för den nordiska marknaden. Våra varumärken är Chauvin-Arnoux, Metrix, Enerdis, Pyro-Côntrole och Multimetrix. Naturligtvis är vi ISO9001 och ISO14001 certifierade. Internationellt är vi ett världsomspännande nätverk av 10 dotterbolag med 1000 anställda. Se mer på vår hemsida www.chauvin-arnoux.se