Nyheter24

Pressrelease: Kenza & Tyra Show på Nyheter24.se!

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 15:15 CEST

Pressmeddelande                    Stockholm 28 september 2010

Premiär för Kenza & Tyra Show på Nyheter24.se!

Torsdag den 30 september är det äntligen dags för premiären av Kenza & Tyra Show.
Kenza & Tyra Show kommer att sändas på Nyheter24.se varje torsdag klockan 21.00 och temat för årets show är drömmar.
Kenza Zouiten och Tyra Sjöstedt kommer under 12 fullspäckade avsnitt att uppfylla både sina egna drömmar, tittarnas drömmar och läsarnas drömmar.
Det blir allt från fallskärmshoppning via tuff triathlonträning till att spela in en låt tillsammans med Darin.
– Det jag sett hittills av Kenza & Tyra Show känns helt magiskt bra, Kenza & Tyra levererar verkligen bra teve och tittarna kommer att få sig en riktig resa, säger Daniel Johnsson, vice VD.
Men Kenza & Tyra Show är långt ifrån glitter och glamour. I stället är det blod, svett, tårar och en del skratt på agendan.
Inspelningarna har bitvis varit riktigt krävande – både fysiskt och psykiskt.
– Det är inte glamour någonstans, vi är skitäckliga i programmet, säger Kenza.

Den första säsongen med Tyra Sjöstedt och Isabella ”Blondinbella” Löwengrip som programledare för Bella & Tyra Show blev nominerad till både tevepriset Kristallen och även till Veckorevyns Blog Awards.
Med Kenza & Tyra Show siktar Nyheter24.se självklart på att överträffa vår tidigare succé Bella & Tyra Show som lockade över 250 000 tittare per avsnitt.
– Det var succé förra året, men i år blir det bättre. Det blir mer allmänt och mer folkkärt, säger Tyra Sjöstedt.

Se trailern på: http://nyheter24.se/kenzatyrashow

För mer information, trailers och högupplösta pressbilder på Kenza & Tyra, vänligen kontakta Quetzala Blanco, nöjeschef på Nyheter24.se via quetzala@nyheter24.se eller på 0702 61 59 65.

Nyheter24 är en oberoende nationell nyhetsförmedlare på Internet. Vår ambition är att leverera snabba, effektiva och ständigt aktuella nyheter på ett lättillgängligt, lättöverskådligt och lätthittat sätt. Vi tar nyheter på blodigt allvar men ofta med glimten i ögat. Vi jobbar dygnet runt för att erbjuda våra läsare den bästa nyhetspaketering vid varje besök hos oss.

Nyheter24 AB är ett helägt dotterbolag till 24 Media Network AB.