Årets Kock AB

Pressträff med Viktor och Gustav - Året Kock vinnarresa

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 10:06 CEST

Viktor Westerlind, Årets Kock 2009 och Gustav Trägårdh, Årets Kock 2010 är just hemkomna från en fullspäckad vinnarresa till Hong Kong. Välkommen att träffa dem på Restaurangakademien och ta del av deras matupplevelser från resan.

Varje vinnare av tävlingen Årets Kock, SM i professionell matlagning, får göra en inspirationsresa till valfri gastronomisk stad. I slutet av september åkte de två senaste årens segrare, Viktor Westerlind och Gustav Trägårdh, på en gemensam resa till Hong Kong.

Restaurangakademien, Stockholm (Rökerigatan 4) den 14 oktober klockan 10-12 är du välkommen att träffa Viktor och Gustav och höra mer om deras intryck och influenser från det gastronomiska Hong Kong. Du får också tillfälle att smaka på det allra senaste från Hong Kongköket, tolkat av Viktor och Gustav.

På plats på Restaurangakademien finns även Regina Johansson från Arla Foods, som är ansvarig för Arlas receptbroschyrer till både konsument och professionella kockar. Regina berättar och jämför utifrån sina konsument-intryck i Hong Kong.

Varmt välkommen! Vi är tacksamma för din anmälan till nedanstående senast fredagen den 8 oktober.

Ytterligare information och anmälan

Anna Gustafson, presschef, Årets Kock:

076-116 43 31, anna.gustafson@svenskmjolk.se

Årets Kock sponsras av Arla Foods (Presentatör), Duni, Electrolux och Spendrups (Huvudsponsorer) samt Skånemejerier, Milko, SHR, Alfa Print, Norsk Fisk, Risenta och Santa Maria (Sponsorer). Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning. Vinnaren får Gastronomiska Akademiens mejerimedalj i guld, erövrar titeln Årets Kock och har möjlighet att bli medlem i Föreningen Årets Kock. Tävlingen har sedan 1983 arrangerats av svenska mejeriföretag i samverkan med Gastronomiska Akademien, Svenska Kockars Förening och Föreningen Årets Kock.