Uppsala studentkår

Pressträff om nybyggnation på Stiftelsen Ubbo:s mark i Odinslund

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2015 15:07 CEST

Byggnaderna i kvarteret Ubbo, fastigheten Fjärdingen 20:3 i Odinslund, ägs av Stiftelsen Ubbo som länge har haft planer på att bebygga området. Stiftelsen grundades år 1962 av Uppsala studentkår, Uppsala universitet, Uppsala kommun och Kungliga Vetenskapssamhället.

• -Studenterna har länge haft planer på att bebygga den här marken och det är glädjande att vi nu kan visa upp en väl genomarbetad plan för hur det ska ske säger Uppsala studentkårs ordförande Caisa Lycken. Vi tycker att det är viktigt att staden utvecklas och ser det här projektet som något som kommer gynna både studenterna och Uppsala som stad, fortsätter Caisa Lycken.

På pressträffen kommer Uppsala studentkårs ordförande berätta om studenternas syn på projektet, arkitekten Kerstin Bernow kommer visa programskissen för projektet och en redogörelse för markens historia kommer att presenteras. Det kommer också finnas möjlighet att ställa frågor.

Pressträffen hålls den 25 augusti, klockan 15:15. Plats är Uppsala studentkår, Övre Slottsgatan 7, konferensrum Lauritzen.

För ytterligare information, kontakta:

Caisa Lycken, ordförande, Uppsala studentkår

Telefon: 018-480 31 01 alt. 0761-09 80 01