DIK-förbundet

PRESSTRÄFF tisdag 7 mars kl 14.00 på Stadsbiblioteket i Falun

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 11:12 CET

Vi trivs på våra jobb!

Är akademiker som jobbar med kultur, humaniora, information och logopedi i Dalarna mer nöjda än andra med sina jobb? Vår undersökning visar tydligt att medlemmar i DIK – det SACO-förbund som organiserar dessa akademiker – är nöjda med sina jobb. Det gäller i Dalarna såväl som i andra län där vi undersökt hur det står till med trivsel, löner och kompetensutveckling.

På en punkt är man missnöjd. De allra flesta tycker att de har för låg lön i förhållande till sina arbetsuppgifter. Men bara en sak får våra medlemmar att bli riktigt kritiska. Då handlar det om arbetsförmedlingen.

Möt oss, lokala företrädare, medlemmar och Camilla Lundberg från DIKs förbundsstyrelse, när vi berättar mer om vår undersökning. Samtidigt berättar vi om vår syn på kunskap och samhällsutveckling, om hur kunskap skulle kunna tas tillvara mera effektivt. Vi är säkra på att relationen mellan utbildning och arbetsmarknad är avgörande. Hur kan vi dra ännu större nytta av all kunskap i vårt samhälle?

Undersökningen i Dalarna är en del i dialogen med våra medlemmar kring kunskap och arbete. Hur vi kan medverka till förbättringar? Ännu har vi inga färdiga svar, men vi har många idéer.

Varmt välkommen till Stadsbiblioteket i Falun tisdag 7 mars kl 14.00!

Elisabet Weiss Regional ombudsman
Tel 018 727 24 55
Mobil 070 655 49 80
E-post elisabet.weiss@dik.se

Lars Erik Svelander, ombudsman
Tel 08 466 24 67
Mobil 0733 66 24 67
E-post lars.erik.svelander@dik.se

DIK har drygt 350 medlemmar i Dalarna. Den 7 och 8 mars reser vi runt och genomför en medlemsdialog. Samtidigt besöker vi politiker, chefer och beslutsfattare i Ludvika och Borlänge. Läs mer på www.dik.se.