SF Studios_test

Pressvisning av ROBINSON CRUSOE

Press release   •   Apr 01, 2016 13:35 CEST

Välkommen till en tidig pressvisning av ROBINSON CRUSOE.

I rösten som Robinson Crusoe hör vi Christoffer Nordenrot och i rösten som hans nyfunna vän, Tisdag, Kim Sulocki. Övriga röster görs av bland andra Babben Larsson, Ellen Bergström och Linda Ulvaeus.

Biopremiär den 27 maj över hela landet.

PRESSVISNING

DATUM: tisdag 19 maj
TID: 10.00
PLATS: Grand, Sveavägen 45, Stockholm
SPELLÄNGD: 1 timme 31 minuter

För anmälan vänligen kontakta Helena Stenberg: helena.stenberg@sf.se, 070-620 35 32.

Vid pressvisningen visas filmen i 3D.
Ordinarie föreställningar visas i både 2D och 3D.
Tillåten från 7 år.

Om filmen
Papegojan Tisdag bor på en exotisk paradisö tillsammans med sina skojiga djurvänner, men drömmer i hemlighet om att få upptäcka världen.

Efter en våldsam storm hittar Tisdag och hans vänner en underlig varelse på stranden: Robinson Crusoe. Tisdag hoppas att Robinson ska bli hans biljett från ön till nya marker. Robinson, å sin sida, förstår att han måste lita på Tisdag för att överleva. Snart har de lärt känna varandra och dagarna fylls av roliga upptåg. Men plötsligt ställs allt på ända – två vilda katter dyker upp och vill ta kontroll över ön. Robinson och hans nya vänner tar upp striden och upptäcker vad verklig vänskap egentligen betyder.

Svenska röster:
Christoffer Nordenrot (Robinson Crusoe), Kim Sulocki (Tisdag/Mak), Nils Eklund (Skabbis), Babben Larsson (Rosie), Ellen Bergström (Kiki), Linda Ulvaeus (May), Anneli Heed (Epi), Magnus Mark (Pango), Adam Fietz (Mal), Bengt Skogholt (Carmello), Urban Wrethagen (Vännen), Claes Ljungmark (Kapten)
Regi: Ben Stassen och Vincent Kesteloot

Pressrum: www.sffilm.se
Trailer finns på www.clipsource.se. Filmklipp kommer inom kort.

Aktiebolaget Svensk Filmindustri, SF, bildades den 27 december1919, genom fusion av AB Svenska Biografteatern och Filmindustri AB Skandiamed Ivar Kreuger som majoritetsägare.[2] Svensk Filmindustri utvecklades till Sveriges största och mest inflytelserika biograf-, distributions- och produktionsbolag.