Sandrew Metronome Distribution Sverige AB

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2006 15:10 CET

P R E S S V I S N I N G
Paris, je t’aime

PARIS, JE T’AIME har sverigepremiär den 8 december.

Pressvisas i:
Stockholm: Måndagen den 4 december kl 9.30 på Biografen Sture,
Birger Jarlsgatan 41A
För pressvisningar i andra städer hänvisas till den lokala biografen. Observera att denna inbjudan gäller för en person och ska uppvisas vid förfrågan.

I den ömsinta och välregisserade episodfilmen PARIS JE T’AIME målas mångfalden inom filmkonsten upp.

Filmen utspelar sig på en mytisk och romantisk plats: kärleksstaden Paris, och är ett kollektivt samarbete mellan arton framstående regissörer, bland annat Olivier Assayas, bröderna Coen, Alfonso Cuáron, Alexander Payne, Tom Tykwer, Gus Van Sant, och i rollerna ser vi bland andra Natalie Portman, Gena Rowlands, Juliette Binoche, Maggie Gyllenhaal, Steve Buscemi och Bob Hoskins.

PARIS, JE T’AIME var öppningsfilm i sektionen Un Certain Regard under filmfestivalen i Cannes i år och visades också på Stockholm filmfestival.

Filmen är 2 timmar lång och tillåten från 11 år. Förutom Stockholm, Göteborg och Malmö har PARIS, JE T’AIME även premiär på följande platser: Uppsala, Linköping, Örebro samt Lund.

Vänligen observera att det är förbjudet att medtaga kameror, mobiltelefoner med kamerafunktion, videokameror, bandspelare och annan inspelningsutrustning in i biosalongen.

Presstext, ljudklipp, trailer och bilder finns på hemsidan; www.sandmet.com För ytterligare information kontakta Pia Norström, Manlin Sterner, Katarina Lindgren, Amelie Häger, Agneta Ljungman och Annelie Wadman. Det går också bra att skicka e-mail till fornamn.efternamn@sandrewmetronome.com