Miljöpartiet Stockholms stad

​Pressvisning utökad sopsaltning och invigning cykelparkering i Axelsberg

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 11:00 CET

Måndag den 21 december kl 13.30 inviger trafikborgarrådet Daniel Helldén en ny tvåvånings cykelparkering i Axelsberg och informerar om den utökade snöröjningen av cykelbanor, bland annat visas en sopsaltare av 2016 års modell. Deltar gör även stadsdelsnämndens ordförande Jessica Jormtun och representanter för Trafikkontoret och Peab.

Stockholms stad satsar på att bygga fler cykelparkeringar. Efter synpunkter från medborgarna har tidigare cykelställ i Axelsberg där man inte kunde låsa fast cykeln i ramen nu ersatts med en dubbelt så stor cykelparkering i två våningar.

De prioriterade cykelstråken får i år utökad sopsaltning, bland annat i form av en nyinköpt sopsaltare av 2016 års modell. En sträcka som får extra hög standard är Hägerstensvägen från Liljeholmen till just Axelsbergs centrum.

Visning av sopsaltare och invigning cykelparkering i Axelsberg

Datum: måndag 21 december

Tid: kl 13.30

Plats: Axelsbergs centrum, gångtunneln mellan Axelsbergs torg och tunnelbanan

Deltagare: trafikborgarrådet Daniel Helldén (MP), Nederländernas ambassadör Ines Coppoolse, stadsdelsnämndens ordförande Jessica Jormtun (MP) och representanter från Trafikkontoret och Peab.

För vidare information

Mattias Bengtsson Byström, pressekreterare, 0761-22 96 26

mattias.bengtsson.bystrom@stockholm.se

Miljöpartiet de gröna i Stockholms stad