Approved Consulting AB

Prestigefylld toppkompetens från Microsoft hos svenska Approved Consulting AB

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 13:26 CET

Konkurrensen på Microsofts Huvudkontor i Redmond, USA, var hård och tempot högt. Bara 10 av 22 klarade ”Microsoft Certified Masters Program” inom Exchange 2010 och Approved Consulting-medarbetaren, Henrik Garpenrud var en av dem!

Microsoft Certified Master programmet (MCM) är en exklusiv och avancerad utbildning och certifiering av Microsofts serverteknologi. Programmet riktar sig mot personer som framgångsrikt designar och implementerar lösningar för de mest komplicerade affärsmässiga krav inom IT.

När den första dagen var avklarad på kursen så undrade jag nästan vad jag gett mig in på. Att det fanns så mycket mer tekniskt djup i en produkt, utöver allt man kan läsa i böcker och på nätet, det trodde jag inte riktigt”, förklarar Henrik Garpenrud efter sin hemkomst från USA.

Tre veckors intensiv utbildningstid bestod av 170 timmar i klassrummet, resten av tiden med hemuppgifter för att klara tuffa prov framtagna av handplockade Microsoftexperter.

Just nu är jag oerhört stolt att som en av knappa 40 människor i hela världen, en av två i Sverige, kunna titulera mig Certified Master på Exchange Server 2010. Det ska bli oerhört inspirerande att kunna erbjuda den absolut djupaste kompetensen som finns inom Exchange till företagen i Sverige och Europa”, säger Henrik Garpenrud.

Approved Consulting erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom IT med inriktning på Microsofts produkter inom Infrastruktur och produktivitet. Våra konsulter har över 10 års branschvara var, samt den djupaste kompetensen som går att hitta inom Microsofts produktsortiment.