Scandinfo Marketing Research

Prestigefyllda Guldknoppen 2012 har delats ut - Skoda är Årets Bilmärke och MINI är Årets Återförsäljarnätverk

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2013 18:30 CET

Prestigefyllda Guldknoppen 2012 delades ikväll ut för första gången i världshistorien under hockeylandskampen mellan Sverige och Ryssland i Malmö Arena. Det nyinstiftade priset delades ut i kategorierna Årets Bilmärke och Årets Återförsäljarnätverk. Bakom priset står Autopedia, en oberoende tjänst som mäter hur nöjda svenska nybilsköpare är.

Det nyinstiftade priset kommer att delas ut en gång per år. Det första året i kategorierna Årets Bilmärke och Årets återförsäljarnätverk. Resultatet baseras på samtliga inkomna svar till Autopedia under 2012.

Jag är oerhört stolt över att för första gången kunna dela ut Autopedias pris Guldknoppen. Efter vårt första halvår som har varit en stor succé med över 30 000 nybilsköpare som har delat med sig av sina åsikter och omdömen, kan vi konstatera att nybilsköparna överlag är väldigt nöjda och att konkurrensen är stenhård. Vi kan se att årets Guldknoppenvinnare, Skoda och MINI har det lilla extra då de oftare än andra märken får det högsta omdömet, säger Jan-Inge Isacsson, Autopedias talesperson och VD på ScandInfo Marketing Research AB.

Autopedia startade i juni 2012 och har redan från första dagen fångat intresset från landets nybilsköpare. Resultaten på hemsidan autopedia.se uppdateras varje dag och på så sätt kan konsumenterna hjälpa varandra att hitta rätt med bilköpet.

Mer information om tjänsten finns på autopedia.se.

För mer information om Autopedias Guldknoppen, vänligen kontakta:

Jan-Inge Isacsson, talesperson för Autopedia

031 – 743 44 02/0709-492 402

jan.isacsson@scandinfo.se

Petter Lindfors, presskontakt

petter.lindfors@hegeli.se

Pressbild på respektive vinnare finns att hämta under Press på autopedia.se

ScandInfo är ett av Sveriges ledande marknads-undersökningsföretag inom kundtillfredsställelse och varumärkesutveckling. Vi fokuserar på att göra lösningar där marknadsinformation blir till konkreta verktyg för att nå uppsatta mål.

Vi vänder oss till företag som har stor tilltro till värdet av starka varumärken och nöjda kunder.