Prettypegs - shoe your furniture

PRETTYPEGS LANSERAR NYA DESIGNERSKOR TILL DINA IKEA-MÖBLER!

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 08:30 CET

Prettypegs -shoe your furniture- lanserar nu sin nya kollektion North och blir först i världen att erbjuda mönstrade möbelben!

Sedan starten för drygt ett år sedan har Prettypegs gjort det möjligt för IKEA-kunder världen över att sätta personlig prägel på sina IKEA-möbler - genom unikt designade och lättmonterade möbelben. Detta förstärks nu ytterligare med den nya mönstrade kollektionen.

“Kopplingen mellan mode och inredning växer sig allt starkare och har inspirerat oss att ta fram vår första mönstrade kollektion. I North mixar vi sobra färger med effektfulla mönster och erbjuder den allt mer inredningsintresserade kunden ett nytt spännande sätt att göra sin IKEA-möbel personlig och unik”, säger grundaren Mikael Söderblom.

På samma sätt som favoritskorna är en viktig accessoar som lyfter basgarderoben och sätter helheten, är Prettypegs mönstrade möbelben en effektfull accessoar som på ett stilsäkert och färgstarkt sätt lyfter din IKEA-soffa, säng eller förvaringsmöbel. North kommer säljas under en begränsad tid och tar Prettypegs bassortiment till nästa nivå.

“Likt Happy Socks mönstrade och deras färgglada strumpor, vill också vi sticka ut hakan och hela tiden erbjuda nya och färgstarka alternativ som matchar olika säsonger och tillfällen. Under 2014 kommer flera nya spännande kollektioner lanseras, - vi vill helt enkelt bli världens största skohus för Ikea-möbler”, säger VDn Jana Cagin.

Inköpsställe: www.prettypegs.com. Från 669kr för ett set (4st) Prettypegs North.Ladda ner högupplösta bilder: https://www.dropbox.com/sh/29lujpte8clttgx/G5_v78D7RN

För mer information vänligen kontakta VD Jana Cagin. Tel: 0702 84 11 55 E-post: jana@prettypegs.com

PRETTYPEGS – SHOE YOUR FURNITURE

Prettypegs grundades 2012 av ett Stockholmsbaserat par – Jana Cagin och Mikael Söderblom som kom på idén när de själva letade soffa på IKEA. De tyckte dock inte att IKEAs tidlösa design gjorde sig rättvis med de standardiserade soffbenen och inte andades ”dem”. Så istället för att köpa en IKEA-soffa den dagen tog debröllopskassan och startade Prettypegs. Sedan start har Prettypegs fått stor uppmärksamhet internationellt och säljer idag sina färgstarka och unika “pegs” till tusentals kunder i 37 länder.

Prettypegs möbelben är gjorda av solid ask och går att fästa på de flesta av IKEAs soffor, fåtöljer, sängar och skåp. För möbler som inte har förborrade M8-hål, erbjuder Prettypegs ett Universalbeslag som går att fästa på undersidan av möbeln med medföljande skruvar.