Prevas AB

Prevas får order på industrisystem från GETRAG All Wheel Drive AB.

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2004 13:18 CEST

Prevas har fått en order från GETRAG All Wheel Drive AB (fd Volvo Personvagnar AB, Transmission och Chassi) i Köping på att konvertera IT-system för montering av hjulenheter till LIPS-konceptet (Logistik i ProduktionsSystem).

Huvuduppgiften för LIPS är att administrera och styra materialflödet för produktionen av AWD-komponenter och chassikomponenter. Denna utbyggnad av LIPS avser att integrera IT-stödet för montering av chassikomponenter till fram- och bakaxlar enligt LIPS-modellen.

Prevas har haft förtroendet att få leverera projekt och konsulttjänster till anläggningen i Köping under många år. Arbetet med LIPS påbörjades i början av 2002 och är ett av Prevas största projekt hittills.

"Förtroendet att få leverera även denna etapp av LIPS är ett bevis på vår kompetens inom systemutveckling, materialhantering och intern logistik" säger Håkan Serner, konsultchef på Prevas och ansvarig för projektet.

Kontaktpersoner – Prevas
Anders Englund, VD Prevas AB
E-mail: anders.englund@prevas.se

Roland Ahlqvist, Regionchef i Göteborg
E-mail: roland.ahlqvist@prevas.se

Om Prevas
Prevas, experter på programvara till fast pris, är ett projektorienterat, högteknologiskt IT-företag som erbjuder tjänster, produkter och support till kunder med verksamhet inom produktutveckling och industrisystem. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till fast pris. Prevas är noterat på Stockholmsbörsen.
Se även www.prevas.se.

Om Getrag All Wheel Drive AB
Getrag All Wheel Drive AB i Köping utvecklar och tillverkar AWD och Chassi komponenter till bl.a. Volvo koncernen. Volvo Car Corporation outsourcade från och med 2004-01-01 sin verksamhet i Köping. Getrag All Wheel Drive AB är ett samägt bolag mellan Volvo Car Corporation, Getrag och Dana Corporation med Getrag som största ägare. Getrag är ett internationellt företag med säte i Tyskland.
Se även www.getrag.se.