Prevent

Prevent.se vinnare av Web Service Award 2006

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2007 15:04 CET

När Web Service Award delades ut för sjunde året i rad gick priset i kategorin Information och service till Prevent.

Under 2006 undersökte organisationen Web Service Award närmare 100 webbplatser och över 160 000 enkäter besvarades. Juryn som utser vinnarna tar fasta på besökarnas åsikter vid sin bedömning:

"Den vinnande webbplatsen utmärks av en hög grad av användarvänlighet. Det är lätt för besökarna att hitta och de får till mycket hög grad den information som de efterfrågar. Deras stora omtanke för besökarna yttrar sig även i det snabba sätt som de svarar på e-post."

Annika Pålsson, webbsamordnare, Maria Claësson, informationsassistent på Prevent samt Mats Quist, marknadschef, mottog priset:

- Det här är ett jättestort erkännande för en liten organisation som arbetar inom ett så pass viktigt men kanske okänt område. Eftersom målgruppen är bred och spridd över hela landet så är det viktigt att informationen är väl anpassad till dem vilket är en utmaning. Vi tillhandahåller praktiska verktyg för alla som vill förbättra sin arbetsmiljö på alla nivåer och resultaten av undersökningen stämmer väl överens med andra kundundersökningar som vi gjort, säger de.

De övriga nominerade i kategorin var Jämtkraft, KPA Pension och SBAB. Vinnare i klassen samhällskommunikation blev Sveriges Radio och bästa webbplats för e-handel blev Bokus.

Web Service Award anordnas i samarbete med IT-Företagen, Stockholms Handelskammare och Sveriges Annonsörer för att uppmuntra till en kvalitetssäkrad kommunikation och handel via internet.

För ytterligare information kontakta:

Annika Pålsson, webbsamordnare, tfn: 08-402 02 12 eller
Maria Claësson, informationsassistent, tfn: 08-402 02 11.