PRfekt Kontor AB

PRfekt kontor satsar på stark profil

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 09:29 CEST

PRfekt kontor satsar på profilvaror. Vi breddar vårt sortiment av kontorsmaterial och hjälper våra kunder att stärka sina varumärken. Snygga och bra produkter bidrar till en positiv helhetsupplevelse av våra kunders varumäke. Allt från pennor, block, kuvert till presentartiklar ingår i den nya satsningen. Så nu kan även profilprodukter hjälpa människor till en bättre framtid.

Bli ett profilproffs!

Stärk företagets varumärke med profilprodukter - allt från pennor och block till give aways.
- En profilvara är egentligen allt som har en logga på sig. Det kan vara basvaror på kontoret, kläder och presenter till kunder, säger Anders Östmar, på PRfekt kontor.

Anders tipsar om profilval:

1. Tänk efter:
Vilket företag är vi? Vad vill vi kommunicera? Ett miljöprofilerat företag kanske vill ha profilartiklar av återvunnet material eller fair tradeprodukter. För ett innovativt företag kanske helt nya produkter är det bästa valet. Gamla brancher söker oftast traditionella profilprodukter.

2. Fråga Er:
Hur ska produktera användas?
Ska de delas ut på mässor eller ges bort till viktiga kunder? Hur produkterna ska användas styr valet av vara.

3. Hitta rätt volym.
Att beställa till exempel kuvert fler gånger om året istället för hela årsvolymen vid en gång. Ju fler tryckningar desto högre styckepris. Beställ inte samma mängd av alla produkter av gammal vana, utan analysera förbrukningen av varje profilprodukt.

4. Var ute i god tid.
Vissa varor har längre tillverkningsprocess och tar längre tid att få fram.

PRfekt Kontor AB, säljer världsförbättrande kontorsvaror. Kontorsförnödenheter som det moderna kontoret behöver så vi kan hjälpa att utsatta människor får de förnödenheter de behöver, såsom rent vatten, möjlighet till sjukvård, skola och omsorg. 5% av omsättningen går oavkortat till hjälpprojekt.

Följ oss på http://prfektkontorblogg.se
Följ projekten på  http://prfektkontor.akvoapp.org