Pricer

Pricer utvald leverantör för strategiskt viktig pilotinstallation av Carrefour

Pressmeddelande   •  Maj 22, 2003 11:45 CEST

Pricer AB (publ) har valts ut av den franska detaljhandelskedjan Carrefour S.A. för att utrusta Carrefours hypermarket Saint Herblain i Nantes med cirka 45 000 ESL-etiketter (Electronic Shelf Labels). Butiken kommer att utrustas med Pricers ESL-produkter kundanpassade för att visa information till kunder och anställda. Installationen planeras ske i juli.

"Genom piloten kan vi demonstrera systemets fulla kapacitet för Carrefour, likväl som vår möjlighet att följa företaget genom deras globala verksamhet. Att väljas ut av Carrefour, en av världens största detaljhandelskedjor, representerar ett mycket viktigt steg i Pricers penetration av den franska marknaden, likväl som det stärker vår position som världsledande ESL-leverantör," säger Jan Forssjö, VD för Pricer AB.

Carrefour är en av de världsledande detaljhandelskedjorna med mer än 5 600 butiker i över 25 länder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan Forssjö, VD, Pricer AB: +46 8 505 582 00

Pricer AB (publ), grundat i Uppsala 1991, har en världsledande position som leverantör av elektroniska display- och informationssystem till detaljhandeln. Pricer erbjuder elektroniska informationssystem som väsentligt ökar kundnyttan och kundernas produktivitet.
Med det största produktutbudet på marknaden är Pricers ESL system installerat i mer än 300 butiker i tre kontinenter. På kundlistan återfinns bland andra Europas näst största detaljhandelskedja och några av de största detaljhandelskedjorna i Japan. Pricer, i samarbete med ytterst kompetenta partners, erbjuder en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggs- produkter, applikationer och tjänster.
Pricer AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information, besök Pricers hemsida; www.pricer.se. Registrering för att automatiskt mottaga nyheter kan ske via webbplatsen.