Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB

PricewaterhouseCoopers rådgivare vid försäljningen av Metals and Powders

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 08:47 CEST

Värmlandsföretaget Metals & Powders Holding AB (MPT), en av världens ledande producenter av metallpulver till svetsindustrin, har förvärvats av CapMan.

Säljarens rådgivare har varit PricewaterhouseCoopers, där Anders Ahlqvist projektledare, kommenterar affären.

- Det är glädjande att kunna presentera den här transaktionen i ett affärsklimat där det är ont om positiva och framåtriktade nyheter. MPT, under ledning av Thomas Klier, har haft en fantastisk utveckling med en tillväxt från ca 50 miljoner kronor i omsättning 1997 till ca 690 miljoner kronor 2008, med försäljning i över 40 länder. Vi har strävat efter att hitta en ny ägare som kan bidra till bolagets fortsatta utveckling på ett bra sätt.

För ytterligare information:
Anders Ahlqvist, Corporate Finance, PricewaterhouseCoopers
Tel 08-555 338 69, mob 0709-29 38 69

Martin Askman, pressansvarig, PricewaterhouseCoopers
Tel 08-555 336 85, mob 0709-29 36 85

Fakta om PricewaterhouseCoopers:
PricewaterhouseCoopers i Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatt och affärsrådgivning med 3 400 medarbetare och kontor på 125 orter runt om i landet. Med erfarenhet och unik branschkunskap utvecklar vi värden för våra 60 000 kunder vilka utgörs av globala företag, svenska storföretag och organisationer, mindre och medelstora, främst lokala företag samt den offentliga sektorn.

PricewaterhouseCoopers i Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PricewaterhouseCoopers som är världens största nätverk inom revision, skatte- och affärsrådgivning. Vi delar våra kunskaper, erfarenheter och lösningar med 155 000 medarbetare i 153 länder för att utveckla nya perspektiv och praktiska råd.