Prime Penguin

Prime Penguin tog hem första pris i E-Commerce Germany Awards 2019

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2019 11:24 CET

Logistik-startupen Prime Penguin vann första pris för bästa lösning inom logistik på E-Commerce Germany Awards i Berlin under tisdagen.

Syftet med utmärkelsen är att "Identifiera de mest lovande företagen och innovationerna som effektivt tillhandahåller lösningar på verkliga problem inom e-handeln."

Tio bolag i kategorin hade gått vidare till finalomgången som presenterades under galakvällen. Juryn bestod av 18 internationella ehandels-experter från bland annat Zalando, Kayak och Nestlé. Totalt var över 350 bolag nominerade i samtliga kategorier.

Prime Penguin ställer även ut på E-commerce Berlin Expo den 20 februari, med mer än 5000 besökare och 150 internationella utställare.

Prime Penguin är en digital, molnbaserad plattform och ett internationellt nätverk för sömlös outsourcing av ehandelslogistik med en total bibehållen kontroll. Prime Penguin är förintegrerat till de största ehandels-plattformarna och utvalda logistik-partners (3PL), i ett växande internationellt nätverk.