Twingly

Primelabs växer och rekryterar med ny delägare

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2007 15:03 CEST

Investmentbolaget Servisen blir ny delägare i svenska Primelabs, som står bakom bloggtjänsten Twingly.
- Nu kan vi satsa på rekrytering och internationell expansion, säger Martin Källström, VD för Primelabs.

Servisen går in med 10 miljoner kronor i Primelabs. De fyra grundarna äger fortfarande majoriteten av företaget. Pengarna ska användas till internationell expansion av bloggtjänsten Twingly som kopplar ihop bloggar med traditionella medier. Sedan tidigare har Primelabs kunder i Sverige, Finland och Sydafrika.

Dessutom rekryterar Primelabs just nu personal för att kunna utveckla Twingly med nya funktioner och för att nå nya kundgrupper.

- Vi vill rekrytera personer med ett brinnande intresse för sociala medier och med bred kompetens inom medier, information och IT, säger Martin Källström.

Bland annat rekryteras just nu en internationell marknadschef samt systemutvecklare.

Martin Källström, VD Primelabs, 0733-628 654, martin.kallstrom@primelabs.se

Om Primelabs
Primelabs AB är ett IT-företag med kontor i Linköping och Stockholm. Våra kunder är europeiska företag med verksamhet på Internet. Vi utför konsultuppdrag och produktutveckling inom sociala medier. Primelabs startades våren 2006. Vår första produkt är sökmotorn Twingly som introducerades på marknaden under hösten 2006. Bland kunderna finns Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, IDG, Tidingingen Dagen, Sunday Times i Sydafrika och Helsingin Sanomat i Finland. Twingly är en plattform som kommer att ligga till grund för en rad tjänster som kretsar kring bloggosfären.