Debaser

PRINCE RAMA (US) TILL DEBASER MALMÖ 12/11

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 16:11 CET

Sprungna ur ett Hare Krishna-kollektiv i Florida, numera baserade i Brooklyn, är Prince Rama ett bandprojekt som fokuserar på orientaliska influenser och inre resor. Med sin svävande psykedelia upptäcktes de av bland annat Animal Collective, som släppte senaste albumet ”Trust Now” på egna skivbolaget Paw Tracks.

Förvänta er egensinnighet. Förvänta er ert nya favoritband. Ni som såg dem på Brooklyn Sweden förstår vad vi menar. Det är bland det bästa vi har sett 2012.

Mer info: http://www.debaser.se/kalender/9897/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: viktor@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/